Perşembe, Haziran 19, 2008

Tüp içinde mikrobun çoğalma süresi nedir?

Bir mikrop türü, nüfusunu her dakika iki ile çarpacak şekilde ürüyor. Bir deneyde laboratuvar tüpüne konulan bir mikrop 1 saatte deney tüpünü dolduruyor. Deneye iki mikropla başlasaydınız tüp ne kadar zamanda dolardı?

25 yorum:

Adsız dedi ki...

1 dakikada 2katına cıkıor ise 2 mikroba ulasma suresi 1 dk dolayısı ile 59 dkdir

Adsız dedi ki...

TAbiqide 59 Dk Yhane Çoq BAsit Bi Soruu Silin Gitsin..!
Byblackblade

Adsız dedi ki...

YARIM SAATTE DOLARDI ÇÜNKÜ ONLAR SAYICA DAHA FAZLA OLDUĞUNDAN DAHA FAZLA ÜRERDİ..................

yakup dedi ki...

Ya çok kolay bir soruymuş...
Bunu binomdan yapıcaz
Şimdi 60 dakka var.Tüp kapasitesini bulalım
1
1 1
1 1 1 1
1 1 1 1 1 1 1 1
...
Şimdi kurala bakarsak;

1 2 4 8 16 32
2 üzeri o=1 bize 2 üzeri 60 lazım

Eğer iki mikropla başlasaydık;
60 dk'de tüpte 2 üzeri 61 olur fakat bize 2 üzeri 60 lazım olduğundan.
59 dakka lazım

cef dedi ki...

59 dk.Çünkü 1 mikrop tüpün yarısını 59 dk da doldurabiliyo.

Cengiz Okçu dedi ki...

Yorum yapan arkadaşlar güzel analiz etmişler zaten olayı,

Tek mikropla başlandığında deneye 60.dk da 576.460.752.303.423.000 adet mikrop mevcut oluyor.

2 mikropla başlanınca da, 576.460.752.303.423.000 adet mikrop için 59 dakika geçmesi gerekiyor.
Gerçekler ortada.

ömer dedi ki...

arkadaslar pekiii.......

mikropları ayrı ayrı ele alırsak nolur..... bu soruyu havuz sorusu gibi düşünün bence.
bir musluk bir saatte 2 musluk yarım saatte.
mikropları tek tek ürediğini düşünün bence..
bakın tek mikrop ikinci dakikada 4 tane olurken
iki mikrop sekiz tane oluyo hep iki katı cıkar
oda yarısı yan ;)
basarılar

Adsız dedi ki...

2(1+2+2üssü2....2üssü n)=2üssü59
üslü sayıları bilen bu soruyu çözerse cevabını bulur ben unutmuşum yani n'i bulması lazım.cevap 59 olamaz çünkü 1 mikrop 60 dk dolduruyorsa havuz sorusu mantığı ile 2sinin 30 dakada yapması lazım ama yukarıdaki soruyu çözün net cvb alırsınız.

gump dedi ki...

59 dk

cef dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cef dedi ki...

arkadaşlar bu soru havuz problemi olarak düşünülemez çünkü hiçbir musluk 1 dak sonra akıttığı suyun 2 katını akıtmaz

Adsız dedi ki...

üslü sayılar şeklinde ifde ettiğim soruyu bir allahın kulu çözsün yahu; 2(1+2+2üssü2....2üssü n)=2üssü59=?
n=?=cevap

Adsız dedi ki...

vatansever:


2 ile başlamak sadece bize 1 dk kazandırır 1 in 2 ye çıkması yani 60-1 den 59 olur

Adsız dedi ki...

bi avuç salaksınız olum hepiniz.30 dakikaya düşer. çünki iki mikroptan çoğalmaya başlayacağından. normalden iki kat hızlı dolacağı anlamına gelicek. buda bize 30 dakikayı işaret ediyor.

ali devran dedi ki...

bence 59 dakika çünküm 60 dakikada tek mikrop dolduruyorsa iki mikrop 60. dakikada 2 kvanoz doldurur. 59. dakikada ise iki kavanozun yarısnı yani bir kavanozu doldurur. havuz soruları ile aynı mantık ama musluklardaki cinsliği dikate almak lazım

juust dedi ki...

slm arkadaşlar...,
tek mikrop 1 saatte tüpün içinde 2 üzeri 60 adet olmuştur.eğer 2mikropla başlasaydık 1saatte 2 üzeri 61 adet olacaktı ama tüp 2 üzeri 60 adet mikropla dolduğu için 59 dakikada 2 mikrop 2 üzeri 60 sayısına ulaşmış olacaktır..yani 59 dakika yeterli olacak..

Adsız dedi ki...

30 dakika olabilir

Adsız dedi ki...

2 üzeri 61 mikrop

Adsız dedi ki...

soruyu yanlış anlamışım ccevap 59.dakkada tabiki

__BeN__ dedi ki...

bu soru toplam sembolunden çözülecek yani tek mikropla başlayınca: 1+2+2üssü2+2üssü3+2üssü4+....+2üssü59 mikrop oluşur ve tüpü bu kadar sayıdaki mikrop 1 saatte doldurmuş olurken... 2 mikropla başlayınca bu sayı 2+2üssü2+2üssü3+...2üssüX olur.ve bu X DAKİKALIK toplam sembolünü çözüp 1.toplam sembolüne eşitleyerek X i buluruz..BEN YAPTIM VİRGÜLLÜ CIKTI O YUZDEN BIDE SIZ YAPIN ISLEM HATASI OLMADAN

sabit_44 dedi ki...

ilk seferi saymazssak 59 dk eder arkadaşa katılıyom

Adsız dedi ki...

vay sizi salaklar 2 ile çarparak artırıo dio 1 i 2 ile ne kadar çarparsan çarp hep 1 dir.... biraz mantıklı olun

Adsız dedi ki...

kardeşler şöyle düşünün
1 mikrop 5 dak.da dolduruyor.
1.dak.1mkrop--2mkrop
2.dak.2mkrop--4mkrop
3.dak.4mkrop--8mkrop
4.dak.8mkrop--16 mkrop
5.dak.16mkrop
Fark 1 dakika,yani 59 dak.

itiBaRLı dedi ki...

59 dk.
yorum yapmayacağım çok basit bi soru

Cengiz Okçu dedi ki...

Bencede yapma, kolaylığından değil, senden önce 23 yorum yapılmış zaten... Ondan dır

Katil,adamı ne ile öldürmüş olabilir?

Havuz kenarında bir cinayet işlenir.Olayı uzaktan gören bir kişi,ifadesinde; 'katil adama elindeki bir cisim ile saldırdı.Cismi birkaç d...