Cuma, Şubat 20, 2009

Adam Vezirin oyunundan nasıl kurtulmuş?

bir adamı idam atmeye karar varmişler.padişahda biraz merhametliymiş adama demiş ki:ben bir kağıda ölüm diğerine yaşam yazıcam.eğer sen yaşamı seçersen affedileceksin. ölümü seçersen öldürüleceksin. adam da kabul etmiş.vezir de kötü birisi olduğundan ikisine de ölüm yazmış. adam bunu farketmiş ve bir şekilde kurtulmuş. ama nasıl??

gönderen: AHMET ÇAĞRI ODABAŞ

20 yorum:

aybüke dedi ki...

adam kağıdını seçmiş fakat diğerini okumasını bu şekilde sonucu öğrenmek istediğini söylemiş :)

Adsız dedi ki...

adam sectigi kagidi yutmus. onlarda diger kagidi okumus. onda ölüm yazdigi icin adam kurtulmus.

Adsız dedi ki...

adam hemen bi yerden bi kağıt bulsun yaşam yazsın bi kağıt aalsın hemen öbürünle değiştirsin ve göstersin adam derse olmaz vben ikisinede ölüm yazdım diye sahtekarlığını kendi ortaya koymuş oluyo bence bu çok zevkli bi soru

deniz dedi ki...

adam kendisi yerine vezirin bir kağıt seçmesini isteyip; vezirin seçtiği kağıtta ölüm yazısı varsa yaşam bana kalır; yaşam varsa ölüm bana kalır der.ölüm vezirin seçeceği kağıttır ve kurtulur.ve masalardaki gibi kötü yine kaybetti kötü kalpli adam amacına ulaşamadı..ohh canıma değsin ii olmuş.
haa ayrıca gökten 3 elma düştü. biri bana, biri bu soruyu yazana ,diğerinide yorum yapan arkadaşlar paylaşsın :))))

mahir saray dedi ki...

adam kağıdın tekini yutmuş vezire demişki yuttuhum kadı kabul ediyorum ve bunu size veriyorum onu açın ölüm yazıyosa yuttuhum kihatta serbest yazıyordur demiş olabilir

Adsız dedi ki...

aybukenin altındakinin cevabı doğru zaten bu bilinen bişeyy ammannn

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

adam iki kağıdıda açığp krala gösterir kral kağıtlara yaşam ve ölüm yazma görevini vezire verdiği için iki kağıdada ölüm yazanın vezir olduğunu anlar vee adam kurtulur!!!!!!!!!!!!! adamın fendi veziri yendi

Adsız dedi ki...

ADAM ÇEKTİĞİME RAZIYIM DEYİP SEÇTİĞİ KAĞIDI YUTAR.DİĞERİNDE ÖLÜM YAZACAĞI İÇİN ADAM YAŞAM YAZAN KAĞIDI YUTMUŞ OLUR VE KURTULUR.

Adsız dedi ki...

ben kağıdımı seçtim padişahım diğeri neyse ben elimdeki ile ya yaşayacağım ya öleceğim siz elinizdekini açın hangisi çıkarsa zaten diğeri benim kaderimi belirler

Adsız dedi ki...

çok kolay adam kutudan kağıdı çekip yutmuştur padişah niye yuttun nasılbakıcaz dediğinde adam diğer kağıda bakın eğer onda ölüm var sa demekki ben yaşamı seçmişimdir demiş diğer kağıtta da ölüm olduğu için adam kendinin yaşamı seçtiğini kanıtlamıştır.

muhsin dedi ki...

vezire demişki ben ölümü secersem sen ölecen ben yaşamayı secersem sen ölecen demiş padişah tamam demiş bu ölümü secmiş vezir ise ölmüş

ayşegül dedi ki...

Bunu bize öğretmenimiz sormuş ve cavabını da vermişti cevap şu doğruysa cevap yaz.
- vezir çaktırmadan bir kağıdı yutmuş.Öbür kağıdı açıp demiş ki
- padişahım ben ölümü yuttum ve yaşama hakkını kazandım.yaaa.

Adsız dedi ki...

direk kendini öldürsün

Adsız dedi ki...

sanırım 1 nokta var ki ölümle yaşam yazısını padişah yazıcaktı,vezir değil.vezir istediği kadar ölüm yazsın sonucu etkilemez.

BİLGİN ÇOK BİLMİŞ dedi ki...

DENİZE KATILIYORUM

zekiyim dedi ki...

yha adam bu kağıtta ne çıkarsa tersini uygulicam der böylece olmadı iki kağıdıdda açr.

Adsız dedi ki...

Salak ahmet iğrenç bir soru.Adam kağıdı alır tuvalet kağıdı yapar diğerine bakar ölüm yazar sonra veziri tuvalet kağıdı yapar

Yusuf yılmaz dedi ki...

çok kolay adam bir kağıdı çeker ama içini açmadan yakar diğer kağıdı açar onda ölüm çıkar adam diğer kagıdı seçtiği için onda yaşam yazması lazımdı adam böylece kurtulur